منتدى جامعة الأزهر
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مسجل بالمنتدى تفضل بالدخول على اشتراكك ان كنت عضو لدينا او قم بالنقر على زر التسجيل لتصبح عضو معنا
منتدى جامعة الأزهر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى خاص بجامعة الازهر للتعليم والدراسه من خلاله

الرئيسيةالتسجيلدخول

هل تبكى عند وفاة من جرحك

كاتب الموضوعرسالة
STriKe
أزهري متميز
أزهري  متميز
STriKe

هل تبكى عند وفاة من جرحك Empty
مُساهمةموضوع: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 4:58 pm

abdelmalek
هل تبكى عند وفاة من جرحك
كان هناك معاك يوم من الايام بادلته المشاعر ربما كان حبيب صديق او حتى اخ ليك امنته اسرارك شكوت له احزانك وفجاءةوبدون مقدمات يطنعك فى ظهرك فى لحظة فيرحل بعيد عنك الى اين يرحل ثم ياتى ويكمل طعنته بنشر اشواك جريمته على الاخرين ليغررقلوبهم حقد تجاهك يشوه سمعتك عند من يحبوك بيعد عنك احبابك
تاركا ورائه جرحا ينزف ودرس لن يمحى من الذاكرة ابدا وربما يكون قد زرع فى قلبك دعوة للجرح وللرد عليه بجرح اخر او الانتقام اقسمت بينك وبين نفسك لن تسامحه ولن تنسى جرحه تكاد تمر السنين وذلك الشخص بعيدا عنك ولن ياتى ولكن فجاءة ياتيك احد اصحابك بخبر وفاته ماذا سوف تفعل وماهو رد فعلك تجاه ذلك الخبر
انا مش عارف اعمل ايه انا النهاردة بجد فى حالة ذهول بس بجد انا مسحته ودعت ليه بالرحمة والمغفرة ربنا يصبر اهله بس مش عارف اروح العزاء بتاعه ولالالاء
وكمان اصحابى هيقولوا ايه
ربنا يرحمه
ashracat
أزهري متميز
أزهري  متميز
ashracat

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 5:17 pm

لا طبعاً لازم تروح بعيداً عن اى خلافات كانت بينك وبنو ده واجب عليك ولازم تعملو وتروح العذاء ولاتنسى انه فيوم كان صديق لك وكان بنكم ايام حلوه واخرى صعبه واول حاجه لازم تعملها انك تسامحه من قلبك وتنسى كل الاساءخ اللى عملها ليك وربنا يرحمه ويدخله فى فسيح رحمته ويجعل قبره روضوه من رياض الجنه
STriKe
أزهري متميز
أزهري  متميز
STriKe

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 5:30 pm

شكرا ليكى اشرقت ولكن صعب اوى ربنا يسهل كم انا ابكى الان الله يرحمه
بجد احساس صعب اوى بقالى اكتر من ثلاث سنوات لم اراه ولم اكلمه
وفجاءة يموت بجد احساس فظيع ربنا يصير اهله
ashracat
أزهري متميز
أزهري  متميز
ashracat

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 5:55 pm

ربنا يصبر اهلو ويصبرك ويرحمه ولازم تروح العزاء ده شى ضرورى
اللهم. ياحنان يامنان ياواسع الغفران اغفر له وارحمه وعافه واعف عنه وأاكرم نزله ووسع مدخله واغسله بالماء والثلج والبرد ونقه من الذنوب والخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس
اللهم.. أبدله دارأً خيرً من داره أهلاً خيراً من أهله
اللهم..ز عامله بما أنت أهله ولا تعامله بما هو أهله
اللهم. أجزه عن الأحسان إحسانا وعن الأسأة عفواً وغفرانا
اللهم.. إن كان محسناً فزد فى حساناته وإن كان مسيئاً فتجاوز عن سيئاته يارب العالمين
STriKe
أزهري متميز
أزهري  متميز
STriKe

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 5:59 pm

شكرا للدعاء الجميل يا اشرقت
ان شاء الله خير
ربنا يرحمه
بجد صعب الفراق اوى خصوصا لما اكون معه من صغرى الى الثانوى اكتر من 10سنوات عمر والله وفجاءة يموت وكمان مش بنكلم بعض بس هو اللى بعد عنى اعمل ايه عاوز اعرف ليه كدا الاحساس ده صعب لما اكون باحبه وهو بعيد عنى لما اعيش معه بكل صدق وكل امانه وجرحه فى قلبى بجد صعب
ربنا يرحم يا اعز صاحب ليا
ياريتنى كنت انا
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 9:47 pm

محمد حبيب قلبى البقاء لله ولازم تغفر وتسامح وبعدين خلى قلبك كبير
ومن كلامك نعرف انه جرحك جرح كبير .
بس ده نصيب ومحدش عارف اجله امته هينتهى وزى ما اشرقت بتقول
سامحه من قلبك .
والبقاء لله مره تانيه.
(بهاء القلب العاشق)
STriKe
أزهري متميز
أزهري  متميز
STriKe

مُساهمةموضوع: رد: هل تبكى عند وفاة من جرحك   هل تبكى عند وفاة من جرحك Emptyالجمعة مارس 21, 2008 11:01 pm

الحمد لله ربنا يعلم ان الموضوع انتهى ربنا يرحمه

هل تبكى عند وفاة من جرحك
صفحة 1 من اصل 1