منتدى جامعة الأزهر
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مسجل بالمنتدى تفضل بالدخول على اشتراكك ان كنت عضو لدينا او قم بالنقر على زر التسجيل لتصبح عضو معنا
منتدى جامعة الأزهر
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مسجل بالمنتدى تفضل بالدخول على اشتراكك ان كنت عضو لدينا او قم بالنقر على زر التسجيل لتصبح عضو معنا
منتدى جامعة الأزهر
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى خاص بجامعة الازهر للتعليم والدراسه من خلاله

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!

نورهان
نور الهدى
yasmein
nana92
بوسى كات
sarahbosy
10 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر

دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Empty
مُساهمةموضوع: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالخميس ديسمبر 20, 2007 8:38 am

[center]
حبيت أن أنقــل اليكـــم هذه القصة الواقعيـــة لفتاة دخلت الانترنت داعيــة وخرجت منه عاشقـــة
أمــر غـــريب كيف يحدث ذلك ؟؟ هــل صــدقت ماقلت ؟ اليـــكم أحبتـــي هذه القصــــة

تحكي "س.م" قصتها مع غرفة المحادثة فقالت: أنا فتاة جامعية عمري 30 عامًا, كنت أدخل المنتديات الشرعية بهدف الدعوة إلى الله, وكانت لديّ الرغبة أن أشارك في حوارات كنت أعتقد أنها تناقش قضايا مهمة وحساسة، تهمني في المقام الأول، وتهم الدعوة، مثل الفضائيات واستغلالها في الدعوة, ومشروعية الزواج عبر الإنترنت.

وكان من بين المشاركين شاب متفتح ذكي، شعرت بأنه أكثر ودًا نحوي من الآخرين, ومع أن المواضيع عامة إلا أن مشاركته كان لدي إحساس أنها موجهة لي وحدي! ولا أدري كيف سحرتني كلماته؟ فتظل عيناي تتخطف أسطره النابضة بالإبداع والبيان الساحر ـ بينما يتفجر في داخلي سيل عارم من الزهو والإعجاب، يحطم قلبي الجليدي في دعة وسلام, ومع دفء كلماته ورهافة مشاعره وحنانه أسبح في أحلام وردية وخيالات محلقة في سماء الوجود.

ذات مرة ذكر لرواد الساحة أنه متخصص في الشؤون النفسية، ساعتها شعرت أنني محتاجة إليه بشدة، وبغريزة الأنثى، أريد أن يعالجني وحدي, فسوّلت لي نفسي أن أفكر في الانفراد به وإلى الأبد. وبدون أن أشعر طلبت منه -بشيء من الحياء- أن أضيفه على قائمة الحوار المباشر معي, وهكذا استدرجته إلى عالمي الخاص. وأنا في قمة الاضطراب كالضفدعة أرتعش، وحبات العرق تنهال على وجهي بغزارة ماء الحياء, وهو لأول مرة ينسكب.. ولعلها الأخيرة.

بدأت أعد نفسي بدهاء صاحبات يوسف؛ فما أن أشكو له من علة إلا أفكر في أخرى. وهو كالعادة لا يضن عليّ بكلمات الثناء والحب والحنان والتشجيع وبث روح الأمل والسعادة, إنه وإن لم يكن طبيبًا نفسيًا إلا أنه موهوب ذكي لمّاح يعرف ما تريده الأنثى.

الدقائق أصبحت تمتد لساعات, في كل مرة كلماته كانت بمثابة البلسم الذي يشفي الجراح, فأشعر بمنتهى الراحة وأنا أجد من يشاركني همومي وآلامي ويمنحني الأمل والتفاؤل, دائمًا يحدثني بحنان وشفقة ويتوجع ويتأوه لمعاناتي، ما أعطاني شعور أمان من خلاله أبوح له بإعجابي الذي لا يوصف, ولا أجد حرجًا في مغازلته وممازحته بغلاف من التمنع والدلال الذي يتفجر في الأنثى وهي تستعرض فتنتها وموهبتها.
انقطعت خدمة الإنترنت ليومين لأسباب فنية, فجن جنوني.. وثارت ثائرتي.. أظلمت الدنيا في عيني..

وعندما عادت الخدمة عادت لي الفرحة.. أسرعت إليه وقد وصلت علاقتي معه ما وصلت إليه.. حاولت أن أتجلّد وأن أعطيه انطباعاً زائفاً أن علاقتنا هذه يجب أن تقف في حدود معينة، وأنا في نفسي أحاول أن أختبر مدى تعلّقه بي.. قال لي: لا أنا ولا أنت يستطيع أن ينكر احتياج كل منا
إلى الآخر، وبدأ يسألني أسئلة حارة أشعرتني بوده وإخلاص نيته.

ودون أن أدري طلبت رقم هاتفه حتى إذا تعثرت الخدمة لا سمح الله أجد طريقًا للتواصل معه.. كيف لا وهو طبيبي الذي يشفي لوعتي وهيامي!! وما هي إلا ساعة والسماعة المحرمة بين يدي أكاد ألثم مفاتيح اللوحة الجامدة.. لقد تلاشى من داخلي كل وازع!

وتهشم كل التزام كنت أدّعيه وأدعو إليه. بدأت نفسي الأمّارة بالسوء تزيّن لي أفعالي وتدفعني إلى الضلال بحجة أنني أسعى لزواج من أحب بسنة الله ورسوله.

وتوالت الاتصالات عبر الهاتف.. أما آخر اتصال معه فقد امتد لساعات قلت له: هل يمكن لعلاقتنا هذه أن تتوج بزواج؟ فأنت أكثر إنسان أنا أحس معه بالأمان؟! ضحك وقال لي بتهكم: أنا لا أشعر بالأمان.. ولا أخفيك أنني سأتزوج من فتاة أعرفها قبلك. أما أنت فصديقة، وتصلحين أن تكوني عشيقة، عندها جن جنوني وشعرت أنه يحتقرني فقلت له: أنت سافل..

قال: ربما, ولكن العين لا تعلو على الحاجب.. شعرت أنه يذلني أكثر قلت له: أنا أشرف منك ومن... قال لي: أنتِ آخر من يتكلم عن الشرف!! لحظتها وقعت منهارة مغشى عليّ.. وقعت نفسيًا عليها.

وجدت نفسي في المستشفى, وعندما أفقت، أفقت على حقيقة مُرَّة, فقد دخلت الإنترنت داعية, وتركته وأنا لا أصلح إلا عشيقة!!

ماذا جرى؟! لقد اتبعت فقه إبليس اللعين الذي باسم الدعوة أدخلني غرف الضلال, فأهملت تلاوة القرآن وأضعت الصلاة، وأهملت دروسي، وتدنى تحصيلي, وكم كنت واهمة ومخدوعة بالسعادة التي أنالها من حب النت..

إن غرفة المحادثة فتنة.. احذرن منها أخواتي فلا خير يأتي منها مالم تضعي لنفسك حواجز إيمانية تمنعك من الانجراف وراء الملذات.

اللهم احفظ بناتنا وأخواتنا..وردهم اليك ردا جميلا..
sarahbosy
أفضل مشرف
أفضل مشرف
sarahbosy

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالخميس ديسمبر 20, 2007 11:09 am

اااااااااااااااااااااااامين

موضوع بجد رائع منك ياحمد وانا واثقه انه بمثابه وقفه مع كل البنات لانه مؤثر جدا

يالا جزاك الله خير
http://www.alazhar.gov.eg
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالخميس ديسمبر 20, 2007 3:58 pm

وجزاااااااااااااااك مثله يا ست ساره بصراحه انا بحب أقرأ القصص

الرومانسيه وشدنى عنوان القصه دى وسط القصص..وبصراحه فى الاول

كنت متأثر جدا بالقصه..وعااااااايش الدور أوى..هههههههههههههه

انما حسيت ان ده مش صح والحمد لله الموضوع فى الاخر كان نصيحه

وتحذير بس فعلا القصه بهرتنى واللى بهرنى أكتر هو طبعا ردك يا ساره
بوسى كات
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
بوسى كات

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالخميس ديسمبر 20, 2007 5:06 pm

abdelmalek
بجد جزاك الله خيرا يا احمد موضوع رائع وجميل
http://www.alazhar.gov.eg
nana92
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
nana92

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالخميس ديسمبر 20, 2007 10:23 pm

ربنا يحفظنا جميعا
شكرا على الموضوع با احمد
yasmein
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
yasmein

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالجمعة ديسمبر 21, 2007 4:09 am

انا الصراحة رأي في البنت دي انها ماكنتش قوية الايمان من الاول
2- شخصيتها ضعيفة تنقاد لاي شخص
3- الحلال بين والحرام بين
فكيف تدعوا الي حلال وهي في نفس الوقت تفعل حراما
4- من الجيد معرفة الخطأ وحيثما ان مافعلته معروف بحرمانيته فلا حل الا بالتقرب من الله
أرجو الا أكون قاسية في كلامي لان الحقائق يجب أن تسرد بدون تزويق

اللهم احفظ بناتنا وأخواتنا..وردهم اليك ردا جميلا..
اااااااااااااااامين
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالجمعة ديسمبر 21, 2007 7:38 pm

بوسى كات كتب:
:
بجد جزاك الله خيرا يا احمد موضوع رائع وجميل

وجزاااااااااااااك مثله يا بوسى..وشكرا على كلماتك القليله..العابره ..وبعدين يا فاندم

دى أيه جنب مواضيعك..شكرا لمرورك يا بوسى
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالجمعة ديسمبر 21, 2007 7:42 pm

nana92 كتب:
ربنا يحفظنا جميعا
شكرا على الموضوع با احمد

أهلا بيكى يا نانا وبجد انا سعيد جدا بردك وبمشاركتك وقلت انك مش هتقعدى الا بعد

الامتحانات وبصراحه زعلت اننا مش هنشوف ردودك تانى..عموما الف شكر ليكى

يا بنوتتنا..
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالجمعة ديسمبر 21, 2007 7:47 pm

ياسلام عليكى يا ياسمين ايه الكلام الجامد ده..ماشاء الله عليكى وربنا يحفظك

بس بينى وبينك يا ياسمين ممكن تضعف ادام كلمات الشباب فى الشات وكده

أو النت عامه..وده اللى بنحذر منه..وهى ممكن تكون مؤمنه وقويه الايمان

لكن ادام حاجه زى كده ضعفت..عموما ردك جمييييييييييل وحلو من بنوته

زيك..وشكرا على ردك اللى خلى ريحه موضوعى ياسمين..ههههههههههه
yasmein
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
yasmein

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت ديسمبر 22, 2007 4:21 am

بص يا استاذ احمد مفيش حاجة اسمها ضعف
الضعف معناه نقص في الشخصية ومعناه خطأ بنحاول نجد له مبررات
وأنا لسه شايفة إنه كان نقص في افيمان المفروض تحاول تكمله
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت ديسمبر 22, 2007 4:49 am

مااااااااااااشى يا ياسمين..بس بفكرك بالعابد اللى كان بيتعبد لله كل يوم فى

الجبل ولما أستأمنه بعض الشباب على اختهما..وسوس له الشيطان ووقع بها

وقتلها..فبلغ الشيطان هؤلاء الشباب بمن قتل اختهما فقتلاه..

بالرغم من انه كان عابد وتقى بس لحظه الضعف الشيطان استغلها..

عموما الميزه فى كلماتك الثقه فى النفس وده اللى عجبنى فى ردك..

والله ياياسمين انا سعيد ان فى فكر بنات كده ربنا يحفظك من كل سوء..

وشكرا مره تانيه على ردك
نور الهدى
مشرف قسم اسلامنا
مشرف قسم اسلامنا
نور الهدى

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت ديسمبر 22, 2007 7:54 pm

جزاك الله خيرا اخ احمد شكرا على القصه مبدئياثانيا انا بجد يعنى دايما بكررها و فعلا كل ما اسمع او اقرأ قصه من النوع دهبتتأكد ليا هذه الفكره ان البنت اى بنت هى اللى بتبتدى اى علاقه و هى اللى بتنهيهااه طبعا الاولد ه اللى بيعرض و بيتكلم و و ...و ....لكن البنت ممكن توافق و ممكن ترفض فهى اصلا اللى بتسمح لنفسها بالدخول فى اى قصه و هى برضه اللى تقدر تخرج منها لو فعلا هى عاوزة كده حقيقى انا صعبت عليا البنت جدااااااا و فى نفس الوقت اضايقت منها جداااااااااالان ازاى هى تفكر بالشكل ده و هى عاوزة تكون داعيه!!!!!!!! فرق كبيـــــــــــــــــــــــر اوى ما بين الاتنين و طبعا اه انا بلوم على البنتلكن فعلا بحتقر و بدعى على اى شاب اقرأ انه اتصرف بالشكل دهبجد بستخصر انى ادعيله و بكرهه جداااااااااااا لان بجد البنت فعلا ضعيفه و مش مستحمله اى واحد تافه و هايف يعمل فيها كل ده بالرغم من انها غلطانه فى الاول و الاخر جزاك الله خيرا على القصهو ربنا يحفظ كل بنات المسلمين يا رب من الشباب التافه الضايع اللى مالوش اى لازمه فى الحياه
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأحد ديسمبر 23, 2007 6:08 am

واللة يا احمد موضوع كتير رائع وربنا يكرمنا ويكرمهم وبجد خلاص مش عاد ينفع الزمان دة بقى مش بتاعنا اللة يرحم قلوبنا وضميرنا
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأربعاء ديسمبر 26, 2007 11:30 am

يا بنتى انتى مش من سننا انتى بعقلك الكبير ده ربنا يحفظك يااااااااااارب اثبتى ان ربنا كملك بعقلك وبرده من على كتيييييييييييير من المنتدى

ده بالعقل الكبير الناضج الذى يسبق سنه من امثال امينه واسراء وساره ومعظمكم ربنا كملكم بعقلكم وانا بنبهر ان فى اخوات لينا بالعقل

ده ربنا يحفظكم..بس برجع وبقول ان الموضوع ده كان بمثابه تحذير الاخوات من امثال اللى وقعت فيه اختنا دى..وبرده ممكن واحده

تكون كويسه جدا وداخله بنيه طيبه وفى الاخر خااااااااااااااااالص تفتن وتضعف وده مش بعيد على اى بنت حتى لو كانت كويسه

المهم انها مترحش الاماكن دى برجليها..وده الغرض من القصه
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأربعاء ديسمبر 26, 2007 11:39 am

شكرا ليك يا محمد وبجد والله انا سعيد بمرورك وردك
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأربعاء ديسمبر 26, 2007 11:41 am

شكرا ليك يا محمد وبجد والله انا سعيد بمرورك وردك
نورهان
أزهري متميزجدا
أزهري متميزجدا

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت مارس 22, 2008 7:35 pm

يااااااااااااااااه
للدرجه دى الدنيا بقت وحشه كدة
والله يا احمد انا عينى دمعت وانا بقرا الموضوع دة
موضوع جميل اوى
وقصة مؤثرة فعلا
يارب ابعد عننا الشر
شكرا يا احمد على مواضيعك الاكثر من رائعة
sakr
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت مارس 22, 2008 7:57 pm

حقاً هذه القصة واقعية تحدث كل يوم لجميع الفتيات
وأتمني أن يتعلموا من هذا الدرس
وإني أعتقد أن تفكيرهم والتفكير الشيطاني الذي بداخلهم يخيل لهم أنهم لن يكونوا مثلها
وأنهم عندموا لن يقعوا في الخطأ
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت مارس 22, 2008 11:39 pm

ياااااااااااااااااااااااااه يا نورهان انتى بس ناقصه بكاء..عموما معلش بس والله ما

قصدنا الا التذكر ليكى ولكل اخواتك ..فعلا القصه رائعه وبتشد..علشان كده نزلتهالكم

اما بقى عن موضوع اكثر من رائع فبلاش بكش من اولها ونسمى ده تواضع منك

جنب مواضيعك..اللى ماشاء الله عليها كلها واقعيه..وعرضه للنقاش الواسع

بجد بجد بجد يا نورهان كلمه شكرا قليله..

حياااااااااااااااااااااااااااااااااااك
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالسبت مارس 22, 2008 11:43 pm

صقــــــــــــــــــر

منور يا قمـــــــــــــر..ماشاء الله الواحد فخور بردودك اللى بتدل على انك رجل غيور

على فتيات المسلمين..ربنا يحفظك يا صقر ويبارك فيك ويصونك اللهم امين

شكرا شكرا شكرا يا صقر على تواجدك المتواضع ده يا حبى

حيااااااااااااااااااااااااااااااااك
نورهان
أزهري متميزجدا
أزهري متميزجدا

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأحد مارس 23, 2008 12:58 am

والله دى حقيقة مش بكش
وانت اكتر واحد عار كدة
وبعدين بلاش التواضع ده يا عم احمد
متخفش مش هنحسدك
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالأحد مارس 23, 2008 12:12 pm

احم..على فكره فاضل على الخميس اسبوع..وكمان صوابع اليد الواحده خمسه

كمان يوم 25 قرب اوى..حافظه قل اعوذ برب الفلق..ههههههههههههههههه

معلش يا نورهان الاحتياط واجب برده

لا والله يا نورهان..انتى ان شاء الله مش منهم بالعكس انتى لو بصيتى فى الحاجه

تزوديها..والحمد لله مفيش حاجه مستهاله الحسد يعنى هتحسد على ايه يا ستى..

شكرا يا نورهان على وجودك مره تااااااااااااااانيه وهقول لك

حيااااااااااااااااااااااااااااااااااك Wink
نورهان
أزهري متميزجدا
أزهري متميزجدا

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالإثنين مارس 24, 2008 10:38 am

ههههههههههههههه
بقى كده يعنى
ماشى يا عم احمد
وانا والله بقول على طول ما شاء الله
لان الواحد ممكن يحسد نفسه
والشكر ليك انت على مواضيعك الهايله دى
yoko
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
yoko

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالإثنين مارس 24, 2008 6:55 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

{قل أعوذ برب الفلق* من شر ما خلق* ومن شر غاسق إذا وقب* ومن شر النفاثات فى العقد* ومن شر حاسد إذا حسد}

صدق الله العظيم
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.....................................
ساره
أزهري متميزجدا
أزهري متميزجدا
ساره

مُساهمةموضوع: رد: دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!   دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!! Emptyالإثنين مارس 24, 2008 9:10 pm

يعني ايه دون ادري ولا فجاه
دي شخصيه بتبرر اخطائها
اهم حاجه ان الانسان يحط هدفه أدامه
وبما انها داخله كداعيه
هيكون هدفها الدعوه ومش هتتأثر باي حاجه تانيه
بص يا احمد ممكن الانسان يعجب براي حد او بشخصيته لكن كونها توصل للخاص ولرقم التليفون اهو ده اللي مش ممكن ابدا
هيه بس تقعد مع نفسها شويه بصراحه وتراجع مخطط حياتها وتستعين بالله كده
وانشاء الله ربنا هيردلها عقلها
اصل مادام هيه فكرت دخول المنتديات الاسلاميه دونن عن المنتديات الاخري تبئي دي شخصيه خيره وقلبها عامر
يمكن بس شوشو لعب بيها شويه
اه من شوشو هنعمل فيه ايه بس اقول ربنا ياخده مش هيحصل ده مخلد
يبئي اقول ربنا يبعده عننا وعن جميع المسلمين
وبعدين بئي يا استاذ احمد في مواضيعك دي بسم الله ما شاء الله يعني
مشكووووووووووووووووور وبجد تذكره حلوه ومهمه لجميع البنات

دخلت النت داعية وخــرجــت عـــــاشقــــة !!!
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-