منتدى جامعة الأزهر
هذه الرسالة تفيد بأنك غير مسجل بالمنتدى تفضل بالدخول على اشتراكك ان كنت عضو لدينا او قم بالنقر على زر التسجيل لتصبح عضو معنا


منتدى خاص بجامعة الازهر للتعليم والدراسه من خلاله
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

 

 لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك

اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
زائر
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالجمعة أغسطس 31, 2007 3:40 am

[center]اهلا بيكم شربات وشرباتات المنتدى الكرام
وتطبيقا للمثل الى بيقول (الجواب بيبان من عنوانه )
اقدم لكم النهرده فكره خطرت على بالى وانا قاعد على النت الساعه 6 صباحا
كنا زمان بنلعب لعبه اسمها جماد نبات حيوان
كل مافيها ان عضو هيختار حرف
والعضو الى بعده هيتفضل ويقول اسم
1- جماد
2- نبات
3-حيوان
4- اسم ولد
5- اسم بنت
6-بلد من البلاد
وطبعا كل حاجه من الحاجات دى بتبدا بنفس الحرف الى العضو قال عليه
والى يعرف يجاوب كله مظبوط هياخد 10 نقاط وكمان لازم يختار حرف للعضو الى بعده ولما الحروف تخلص نشوف مين العضو صاحب النقاط الاكثر
وتجنبوا التكرار يا جماعه
يلا ابدا انا واقول

حرف الالف[center]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الداعي ا
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالجمعة أغسطس 31, 2007 6:36 pm

1- جماد امبوبة
2- نبات العنب
3-حيوان اسد
4- اسم ولد احمد
5- اسم بنت اميرة
6-بلد من البلاد امريكا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sleeping_beuty
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا


عدد المساهمات : 128
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالجمعة أغسطس 31, 2007 8:15 pm

طيب فين الحرف التانى .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الداعي ا
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالجمعة أغسطس 31, 2007 8:17 pm

النون
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
amina
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
amina

عدد المساهمات : 319
تاريخ التسجيل : 08/08/2007
العمر : 30
الموقع : www.azhar.forummaroc.net

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالجمعة أغسطس 31, 2007 11:30 pm

انا هكون المتسابقه التانيه

يلا حرف النون

اسم بنت : نبيله
اسم ولد : نبيل
حيوان : نمله
نبات : نرجس
جماد : نجفه
بلاد : نبجريا

شكرا يا كابوكا على اللعبه ده

الحرف اللى بعدى (ذ)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالإثنين سبتمبر 03, 2007 3:04 am

الى هيحل الحرف دا ياجماعه ليه 50 نقطه بحالهم
الى هو حرف ال(ذ)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ENG_MUSLIMA
مشرفة وأميرة المنتدى
مشرفة وأميرة المنتدى
ENG_MUSLIMA

عدد المساهمات : 981
تاريخ التسجيل : 12/08/2007
العمر : 31

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالإثنين سبتمبر 03, 2007 10:28 am

ولد ذكى
بنت ذكية
جماد ذيل
حيوان ذئب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
زائر
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالإثنين سبتمبر 03, 2007 2:32 pm

اوك يا اسما هنعديها
يلا الحرف الى بعده حرف الفاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
بوسى كات
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
بوسى كات

عدد المساهمات : 298
تاريخ التسجيل : 21/08/2007
العمر : 29

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالإثنين سبتمبر 03, 2007 7:53 pm

الولد فادى
البنت فاتن
جماد فاظه
نبات فول
حيوان فيل
بلاد فرنسا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.alazhar.gov.eg
بوسى كات
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
بوسى كات

عدد المساهمات : 298
تاريخ التسجيل : 21/08/2007
العمر : 29

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالإثنين سبتمبر 03, 2007 7:53 pm

حرف الخاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.alazhar.gov.eg
ENG_MUSLIMA
مشرفة وأميرة المنتدى
مشرفة وأميرة المنتدى
ENG_MUSLIMA

عدد المساهمات : 981
تاريخ التسجيل : 12/08/2007
العمر : 31

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 2:01 pm

الولد خالد
البنت خلود
الحيوان خروف
الجماد خشبه
النبات خوخ
البلد خراسان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ENG_MUSLIMA
مشرفة وأميرة المنتدى
مشرفة وأميرة المنتدى
ENG_MUSLIMA

عدد المساهمات : 981
تاريخ التسجيل : 12/08/2007
العمر : 31

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 2:02 pm

اختار حرف الواو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng.semsem20
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
Eng.semsem20

عدد المساهمات : 387
تاريخ التسجيل : 19/08/2007
العمر : 30

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 6:03 pm

الولد وليد وائل
البنت وداد وردة
الحيوان وزة
الجماد وسادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng.semsem20
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
Eng.semsem20

عدد المساهمات : 387
تاريخ التسجيل : 19/08/2007
العمر : 30

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 6:04 pm

حرف الصاد
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sleeping_beuty
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا


عدد المساهمات : 128
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالثلاثاء سبتمبر 04, 2007 6:59 pm

ولد صادق
بنت صبرية
حيوان صرصار
نبات ؟؟
جماد صبورة
بلد ؟؟

الا بعدى حرف "ى"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ENG_MUSLIMA
مشرفة وأميرة المنتدى
مشرفة وأميرة المنتدى
ENG_MUSLIMA

عدد المساهمات : 981
تاريخ التسجيل : 12/08/2007
العمر : 31

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 10:34 am

ولد ياسر
بنت يسرا
حيوان يمامة
جماد يد
نبات ينسون
بلد يوغسلافيا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ENG_MUSLIMA
مشرفة وأميرة المنتدى
مشرفة وأميرة المنتدى
ENG_MUSLIMA

عدد المساهمات : 981
تاريخ التسجيل : 12/08/2007
العمر : 31

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 10:35 am

اختار حرف الطاء
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng.semsem20
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
Eng.semsem20

عدد المساهمات : 387
تاريخ التسجيل : 19/08/2007
العمر : 30

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 2:58 pm

ولد:طارق
بنت:طاهرة
جماد:طبق
حيوان:طاووس
نبات:طماطم
بلد: طنطا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng.semsem20
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
Eng.semsem20

عدد المساهمات : 387
تاريخ التسجيل : 19/08/2007
العمر : 30

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 2:59 pm

حرف(((((((الضاد)))))))))
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sleeping_beuty
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا


عدد المساهمات : 128
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 5:12 pm

لا صعب قوى الحرف ده مفيش اسم ولد ولا بنت بالحرف ده مفيش اى حاجة بالحرف ده اصلا
الا بعدى حرف الواو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Eng.semsem20
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
Eng.semsem20

عدد المساهمات : 387
تاريخ التسجيل : 19/08/2007
العمر : 30

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 7:20 pm

انا قلته قبل كده
حرف الجبم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dadooo
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
dadooo

عدد المساهمات : 131
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 7:35 pm

اسم ولد جمال
اسم بنت جميلة
جماد جزمة
نبات جزر
حيوان جمل
بلد جزائر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
dadooo
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا
dadooo

عدد المساهمات : 131
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 7:36 pm

الحرف اللى بعد كده حرف الميم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sleeping_beuty
أزهري فعال جدا
أزهري  فعال جدا


عدد المساهمات : 128
تاريخ التسجيل : 24/08/2007

لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 8:19 pm

ولد ماجد
بنت مروة االله يمسيها بالخير
جماد مروحة
نبات موز
بلد مروتنيا او مصر
حيوان معزة

الا بعدى حرف "ح"
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الداعي ا
زائر



لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Empty
مُساهمةموضوع: رد: لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك   لعبه  الحرف الواحد  اتفضل ادخل احسن لك Emptyالأربعاء سبتمبر 05, 2007 8:35 pm

ولد
حسام
بنت
حنان

جماد
حطية



نبات
حرنكش

حيوان
حمار

بلد
حلوان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
لعبه الحرف الواحد اتفضل ادخل احسن لك
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 4انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3, 4  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى جامعة الأزهر :: المنتدى العام :: استراحه-
انتقل الى: